Teraz jest środa, 20 paź 2021, 04:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
 Test - opłacalność? szybszej jazdy. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 wrz 2012, 21:17
Posty: 256
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: SJZ
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Mi przy prędkości 110km/h spala ok. 8,2 L/100km gazu. A jak jade maxem to ok. 9,3-10 L gazu


piątek, 16 maja 2014, 14:26
Zobacz profil

Dołączył(a): sobota, 21 sty 2012, 23:58
Posty: 296
Silnik: 1,3 SPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Lubin
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
RayneX napisał(a):
Mi przy prędkości 110km/h spala ok. 8,2 L/100km gazu. A jak jade maxem to ok. 9,3-10 L gazu


jak obliczyłeś te dokładności 8,2; 9,3.


piątek, 16 maja 2014, 20:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 wrz 2012, 21:17
Posty: 256
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: SJZ
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Ostatnio przejechałem w ciągu niecałego tygodnia blisko 3k km i wyszło mi spalanie ok. 8.2 L/100km, a w wakacje jeżdżąc prawie cały czas maxem wyszło spalanie ok. 9.3 L/100km. Różnica jest też taka, że w wakacje wymieniałem świece i filtry+ były regulowane zawory :P
Wyliczyłem na podstawie przejechanego dystansu i tankowania do pełna. Do butli wchodzi 30 L gazu. Teraz na jednym tankowaniu przejeżdżałem od 360 do 380 km. W wakacje przejeżdżałem ok. 320km.


sobota, 17 maja 2014, 00:47
Zobacz profil

Dołączył(a): piątek, 9 sie 2013, 11:57
Posty: 25
Silnik: 1.6 MPI 75 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: szczecin
Post Felicia 1.6 jak jeździć ekonomicznie?
Witam, z góry przepraszam jeśli to zły dział. Szukałem na necie i niestety nic nie znalazłem o silniku 1.6. Chciałbym się dowiedzieć jak ekonomicznie jeździć tym samochodem, chodzi mi głównie o ruch miejski. W silnikach 1.3 znalazłem informacje o 'zielonym polu' między 2-3 tyś obr. Jak to jest w przypadku 1.6? Dodatkowo lepiej hamować silnikiem czy toczyć się na luzie do świateł?
Pozdrawiam!


środa, 2 lip 2014, 23:49
Zobacz profil

Dołączył(a): piątek, 29 lis 2013, 16:16
Posty: 175
Lokalizacja: Inowrocław
Silnik: 1.6 MPI 75 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Inowrocław
Post Re: Felicia 1.6 jak jeździć ekonomicznie?
Ja mam taką zasadę, jak najszybciej osiągnąć oczekiwaną prędkość (oczywiście nie pedał w podłogę i obrotomierz na czerwonym polu) a potem trzymać ją jak najdłużej. Dojeżdżając do świateł, lub po prostu zwalniając, hamujesz silnikiem.
Co do luzu, ja w moim2 aucie BMW mam takie ustrojstwo na zegarach, tzw ekonomizer, i jak jadę na luzie to wskazówka i tak pokazuje spalanie, a hamując silnikiem prawie nic nie wskazuje.

PS temacik dał bym do POGADUSZEK :)

_________________
Sprzedam VW Lupo 1.4 16v 75KM College


czwartek, 3 lip 2014, 11:42
Zobacz profil

Dołączył(a): sobota, 3 lis 2012, 11:59
Posty: 96
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Opole/Poznań
Post Re: Felicia 1.6 jak jeździć ekonomicznie?
Zdecydowanie silnikiem. Nie polecam jeździć na luzie, szczególnie po mieście. Zawsze może się coś zdarzyć, a jak masz bieg, to jeszcze masz szanse uciec.

Co do ekonomicznej jazdy, to w każdym aucie zasady są te same. Nie deptać po gazie, jak widzisz czerwone światło. Nie bić rekordów na setkę podczas przyspieszania. I będzie dobrze :)


czwartek, 3 lip 2014, 11:45
Zobacz profil

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 21:12
Posty: 179
Silnik: inny...
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Wrocław
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Wszystko pienie ładnie :) ale felicia nie jest juz najnowszym samochodem i w gre wchodzi zużycie silnika itp. więc to co u jednego bedzie spoko u drugiego moze być do bani. Wrzucanie luzu przy dojeżdżaniu doświateł mija się z celem bo trzeba nacisnąć hamulce, które także podlegają zużyciu. A hamując silnikiem nie tylko odcinamy w pewnym stopniu paliwo ale też wyhamowujemy pojazd. Ma to zastosowanie w mieście. W trasie można polemizować ale i tak wolałbym hamowanie silnikiem dla właśnie wytracenia prędkości bez dotykania hamulca. I kolejna kwestia jaką znalazłem: gaszenie auta na światłach przy postoju dłużej niż 15 sekund. We wrocku jest kilkadziesiąt skrzyzowań pokazujących ile czasu pozostało do zmiany świateł więc teoretcznie moznaby się bawiać ale... No właśnie to ale. Moja felka baaardzo cięzko pali na ciepło mimo że jest po remoncie i tak nieraz mam z tym problem. Dochodzi oczywiście zużycie rozrusznika i pobór prądu z aku. Przy kilku kilometrach do pracy nie zdąży się odpowiednio naładować...
Ale sie rozpisałem :P Po prostu pewne pomysły sa moim zdaniem nie trafione. Aha i felicia nie jest autem autostradowym. Przy 140 i wyżej aerodynamikę felicii można porównać z aerodynamiką kredensu. To tyle pozdro

_________________
Life's simple. Make choices and don't look back.


piątek, 4 lip 2014, 03:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 gru 2009, 15:46
Posty: 220
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Warsaw
Post Re: Felicia 1.6 jak jeździć ekonomicznie?
wilku napisał(a):
Zdecydowanie silnikiem. Nie polecam jeździć na luzie, szczególnie po mieście. Zawsze może się coś zdarzyć, a jak masz bieg, to jeszcze masz szanse uciec.

Co do ekonomicznej jazdy, to w każdym aucie zasady są te same. Nie deptać po gazie, jak widzisz czerwone światło. Nie bić rekordów na setkę podczas przyspieszania. I będzie dobrze :)

Z tą ucieczka to masz na mysli oczywiscie policje? Tylko po co przed nia chcesz uciekac? ;)
Bo chyba nie miales na mysli takiego przykladu: jedziesz i widzisz 100 metrow przed soba ze zbliza sie pieszy do przejscia dla pieszych - gaz = zdażyles przejechac tuz przed nim, bez hamowania :D

Co do jazdy na luzie pisalem juz o tym na tym forum nie raz w roznych tematach, nawet w tym:
Cytuj:
Jazda na biegu to hamowanie silnikiem, a kazde hamowanie to strata energii. Co z tego ze nic nie pali, skoro szybciej zwalniasz. I zamiast jeden cykl rozpedzania na minute jazdy musisz rozpedzac sie 3 razy.
Jadać na biegu zajedziesz blizej niz jadac na luzie.
W Felicii to 0.8L/h - tyle wynosi spalanie na biegu jałowym.
Dla przykladu, na biegu przejedziesz 200metrów (w najlepszym wypadku z predkosci 50km/h no i zalezy tez od biegu), na luzie 450 albo 500, sam przetestuj odleglości - te akurat podałem przykladowo.


viewtopic.php?p=95447#p95447

Kluczem jazdy w miescie jest przewidywanie, obserwowanie swiatel nie tylko tych pierwszych ale i kolejnych i ich cykli podczas jazdy. Dzieki temu unikasz niepotrzebnych przyspieszen i strat energii zwiazanych z hamowaniem. Niestety cos za cos, taka jazda wymaga skupienia i myslenia o jezdzie. Wbrew pozorom malo kierujacych prowadzac pojazd skupia sie na jezdzie... co widac doskonale wlasnie w obszarach zabudowanych (miastach), bo charakterysyka tego obszaru jest wymagajaca (przejscia, sygnalizacja swietlna, ronda, inne przeszkody)
Kiedys nakrecilem filmik - o tym tez juz mowilem - przejazdu w Wawie, na odcinku chyba 8 czy 10 km ciagle doganialem auto ktorego predkosc byla x1.5 w stosunku do mojej. Moja z kolei byla wg. znakow. Gosc mi odjezdzal... ba znikal z widzenia a i tak finalnie spotkalismy sie na tych samych swiatlach ;)

_________________
Skoda Felicia 1.3L MPI 5spd MT Eco-Hypermiling Line

Never trust an engineer to save you energy if they show up in a full size SUV
Obrazek


piątek, 4 lip 2014, 12:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 wrz 2012, 21:17
Posty: 256
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: SJZ
Post Re: Felicia 1.6 jak jeździć ekonomicznie?
Piotrek napisał(a):
wilku napisał(a):
gaz = zdażyles przejechac tuz przed nim, bez hamowania :D

Na pewno nie w tym aucie :P

A chodziło pewnie o jakieś zdarzenie drogowe typu wypadek czy coś...


środa, 9 lip 2014, 01:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 lut 2011, 19:31
Posty: 1909
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: KTA
Post Re: Felicia 1.6 jak jeździć ekonomicznie?
Piotrek napisał(a):
Kluczem jazdy w miescie jest przewidywanie, obserwowanie swiatel nie tylko tych pierwszych ale i kolejnych i ich cykli podczas jazdy.

Niestety a może stety coraz więcej jest inteligentnych sygnalizacji wyposażonych jest w czujniki i nie przewidzisz kiedy się zmieni światło. Taka sygnalizacja ułatwia poruszanie się i redukuje korki ale też potrafi żyć własnym życiem- kilka razy widziałem jak po zapaleniu się zielonego dosłownie w 2s znów żółte i czerwone :crazy:

_________________
Srebrzanka LXi 1B1B '00 1,3MPI zobacz ją. ;)

Moje modeliki
Zdrada jest jak przejechanie rowerem przez kałużę.Zmoczysz nogawki i jedziesz dalej.
...если очень захотеть можно в космос полететь...
Obrazek


środa, 9 lip 2014, 09:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 lut 2015, 11:23
Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Gliwice
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Jadąc autostradą prędkością 90km/h odpuszczając gaz i wcale nie zwalniając przy tym jestem w stanie zejść do 4,7l/100km na trasie 400km, a jadąc dość blisko tira nawet 3.9l/100km niwelując znacznie opory powietrza, ale to już mniej komfortowa jazda i nie do końca bezpieczna.

_________________
http://www.skodafelicia.pl/viewtopic.php?f=19&t=14226&p=133765#p133765


poniedziałek, 13 kwi 2015, 10:17
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 kwi 2009, 22:51
Posty: 4769
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: WWY
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Autostradą z prędkością 90km/h... :pudło: Wydaje mi się, że chyba nie po to te drogi zbudowano, żeby z takimi prędkościami nimi jeździć. Nie mówię tu żeby pędzić 200km/h, ale te 120km/h wypadałoby utrzymywać, żeby nie być zawalidrogą.

_________________
VW Passat B5 kombi 4x4 2.8 V6 + LPG 193KM Highline 2003r
VW Touareg 4x4 3.2 V6 + LPG 220KM 2005r

Jeśli rozwiązałeś/rozwiązałaś swój problem z autem pomóż innym - napisz co było przyczyną.


niedziela, 27 mar 2016, 20:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
nie wiem czy by mi się chciało oszczędzać 1l na 100km jadąc autostradą 90km/h :D a potem są wypadki, bo taki bierze się za wyprzedzanie tira i nagle komuś wyjeżdża.

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


poniedziałek, 28 mar 2016, 19:07
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 15 maja 2012, 12:40
Posty: 1676
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Sosnowiec
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
militarius napisał(a):
nie wiem czy by mi się chciało oszczędzać 1l na 100km jadąc autostradą 90km/h :D a potem są wypadki, bo taki bierze się za wyprzedzanie tira i nagle komuś wyjeżdża.


Albo raczej tir za wyprzedzanie takiego zawali drogi. Zrozumiałe, że nie każdy jest rajdowcem, ale zasada jest chyba taka żeby utrzymywać maksymalną dopuszczalną prędkość o ile warunki pogodowe na to pozwalają. Poza tym Fela przy 110/120 spali te 6-6,5 l, a to nie jest dużo - ZA DARMO jeździć się nie da.


poniedziałek, 28 mar 2016, 19:37
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 kwi 2009, 22:51
Posty: 4769
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: WWY
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Jakby paliła 6-6.5l to by ludzie diesla nie kupowali ;) Fakt, że mój rekord spalania to był 5.7l benzyny przy jeździe 90km/h przez około 150km w 3 osoby, ale nie udało mi się tego powtórzyć i z tego co pamiętam to chyba nigdy więcej nie spaliła mi mniej niż 6.5l benzyny/8l LPG. Dla ciekawostki dodam, że Passat B4 kombi 1.8 90KM z LPG II generacji z przebiegiem około 400kkm spala mi w trasie przy prędkościach 110-120km/h około 8-8.5l LPG czyli nie wiele więcej niż Felicia z silnikiem 1.3

_________________
VW Passat B5 kombi 4x4 2.8 V6 + LPG 193KM Highline 2003r
VW Touareg 4x4 3.2 V6 + LPG 220KM 2005r

Jeśli rozwiązałeś/rozwiązałaś swój problem z autem pomóż innym - napisz co było przyczyną.


piątek, 8 kwi 2016, 21:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 2 kwi 2016, 00:00
Posty: 59
Silnik: 1.6 MPI 75 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Gdynia
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Im więcej czytam w tym wątku, tym bardziej jestem zdezorientowany.
Jestem "młodym" kierowcą, wychowywanym na eco drivingu, a większość powyższych opinii, przeczy temu, czego mnie uczono ;) Niemniej, temat ciekawy ze względu na fakt iż w maju planuję sprowadzić moją Felkę ze Śląska do Trójmiasta, więc czeka mnie nieco drogi.
W związku z tym, iż Felę mam od 2 miesięcy i nie miałem póki co przyjemności intensywnego użytkowania tegoż auta, nie mam pojęcia jak może wyglądać jej paliwożerność (tak w trasie, jak i w mieście). Dopiero w rodzinnym Trójmieście będzie użytkowana na codzień. Czytałem sporo wypowiedzi o zachłanności na benzynę, ale o tym zapewne przekonam się z czasem.
Wracając do tematu - widzę kilka ciekawych uwag, które z chęcią wypróbuję z biegiem czasu.
Nie jestem tylko pewien, czy nie doczytałem o jednej kwestii, czy nie była poruszona, ale skoro piszecie o trasach, może ktoś pokusił się o badania zużycia paliwa pod kątem wykorzystania tuneli aerodynamicznych (jazda określoną prędkością za innym pojazdem)? O ile w mieście to nie przejdzie, o tyle na trasach i owszem.


niedziela, 17 kwi 2016, 23:37
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 kwi 2009, 22:51
Posty: 4769
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: WWY
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Wg. mnie jazda w tunelu aerodynamicznym nie jest ani przyjemna ani bezpieczna...

_________________
VW Passat B5 kombi 4x4 2.8 V6 + LPG 193KM Highline 2003r
VW Touareg 4x4 3.2 V6 + LPG 220KM 2005r

Jeśli rozwiązałeś/rozwiązałaś swój problem z autem pomóż innym - napisz co było przyczyną.


poniedziałek, 18 kwi 2016, 08:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
ARMADA napisał(a):
Im więcej czytam w tym wątku, tym bardziej jestem zdezorientowany.
Jestem "młodym" kierowcą, wychowywanym na eco drivingu, a większość powyższych opinii, przeczy temu, czego mnie uczono ;) Niemniej, temat ciekawy ze względu na fakt iż w maju planuję sprowadzić moją Felkę ze Śląska do Trójmiasta, więc czeka mnie nieco drogi.



bo kiedyś ludzie byli nauczeni, żeby jeździć na jak najniższych obrotach i to tyle. poza tym, że zamulasz silnik i masz pozornie niższe koszty jazdy to później będziesz miał robotę z silnikiem i wychodzi wszystko na jedno.

ja na trasie katowice-inowrocław wyciągnąłem 6-7l/100km gazu przy jeździe 80-90km/h, bo akurat wtedy miałem dużo czasu w zapasie.

aktualnie w mieście jeżdżę w miarę spokojnie, bo zanim mi się auto dogrzeje to już jestem pod pracą, a diesla nie pałuje na zimnym.. ale kilka razy w tygodniu wyjeżdżam na trasę i zawsze trochę przeganiam po obrotach.

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


poniedziałek, 18 kwi 2016, 21:08
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 lut 2016, 16:13
Posty: 75
Silnik: 1.6 MPI 75 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: radom
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
mi tam na 100km te 7l pije. Zastanawiam się nad instalacją gazową z kalkulatorów wychodzi że się zwróci po 12 miesiącach czyli dosyć opłacalne, prawda?


wtorek, 19 kwi 2016, 21:14
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 kwi 2009, 22:51
Posty: 4769
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: WWY
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Przy tych cenach bardzo opłacalne. Ostatnio Octavią przez 2 dni przejechałem po Polsce i trochę po Czechac ponad 1000km za 140zł :D Ani dieslem ani benzyną nawet do tego się nie da zbliżyć. Prędkości autostradą około 140km/h, przez resztę drogi prędkości adekwatne do warunków.

_________________
VW Passat B5 kombi 4x4 2.8 V6 + LPG 193KM Highline 2003r
VW Touareg 4x4 3.2 V6 + LPG 220KM 2005r

Jeśli rozwiązałeś/rozwiązałaś swój problem z autem pomóż innym - napisz co było przyczyną.


czwartek, 5 maja 2016, 21:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
ja dieslem za 180 zł zrobiłem 1000km (5,5l/100km), więc jest trochę zbliżone :) a jeszcze by szło zejść niżej, ale nie jestem fanem emeryckiej jazdy.

ostatnie spalanie z trasy 300km ze 150km/h na tempo i średnią prędkością 120km/h wyszło 5,8. bardzo akceptowalne.

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


piątek, 6 maja 2016, 23:27
Zobacz profil WWW
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 mar 2013, 13:02
Posty: 1559
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Łdź
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
holipa napisał(a):
nie nie nie , zielone pole w feli sie zaczyna od 2000 obrotów. trzymianie na granicy i poniżej zielonego pola to męczenie silnika.
masz zmieniać bieg jak ci sie kończy zielone pole , pójdzie tysiąc obr w dół i znów na zielonym jedziesz


jak jedziesz jazda ciągłą/jednostajnie nie przyspieszasz i obroty są na dolnym zielonym to nie męczysz silnika. Dopiero jak jedziesz powiedzmy na 5tce i otworzysz przepustnice mocno z 2k rpm to wtedy, ale przy jednostajnej jeździe, pedał gazu lekko tylko wciśnięty niekoniecznie.

Natomiast biegi najlepiej wrzucac przy maks momencie, czyli dla 1.3 MPi 68KM 2600 obrotów. (taka jest ogólna zasada dla laików, co nie czują kiedy ich silnik się męczy i do czego służy skrzynia biegów). Silniki skody 8v OHV sa wolnoobrotowymi silnikami.

_________________
'98 felicia LXi hatchback / od 1998 w rodzinie / 2019 R.I.P. --> szczegóły
SKODA FELICIA CLUB POLSKA - sprzedam / kupię - grupa Facebook

SMYCZKI KLUBOWE SFCP
WLEPY KLUBOWE
ZŁOTA KURA


wtorek, 28 cze 2016, 09:16
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 15 maja 2012, 12:40
Posty: 1676
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Sosnowiec
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Maksymalny moment obrotowy w silniku 1.3 MPi wypada między 3500, a 4000 obrotów na minutę.


wtorek, 28 cze 2016, 11:41
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 mar 2013, 13:02
Posty: 1559
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Łdź
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Marian7642 napisał(a):
Maksymalny moment obrotowy w silniku 1.3 MPi wypada między 3500, a 4000 obrotów na minutę.


ja mówię dla silnika 1.3 68KM 106Nm (oznaczenie 136M) na wtrysku multitronic siemensa.
W innych zestawieniach moment jest inaczej. Ty mówisz o BOSHU z monotronikiem,
68 KM 100 Nm przy 3750 obr / min.

W obecnej feli po feceliftingu masz na 100% siemensa multi.
Po faceliftingu były 2 odmiany 1.3 SIEMENS z multitronikiem
54 KM i 99Nm przy 2500 obr/min
68 KM i 106Nm przy 2600 obr/min

_________________
'98 felicia LXi hatchback / od 1998 w rodzinie / 2019 R.I.P. --> szczegóły
SKODA FELICIA CLUB POLSKA - sprzedam / kupię - grupa Facebook

SMYCZKI KLUBOWE SFCP
WLEPY KLUBOWE
ZŁOTA KURA


wtorek, 28 cze 2016, 17:29
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lis 2016, 18:29
Posty: 606
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Warszawa
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
felicja 1.3 MPI jade czesto do z Warszawy do Łodzi. Od stacji do stacji mam rowne 100km. Jade autostradą A2.

Jak jade 90-100km/h spala 5.2-6.0 w zaleznosci czy pod wiatr czy z wiatrem
przy 120 km/h 7,2-7,6l
przy 140km/h 9,5-10,5l

w miescie Warszawa jak na dystansach do 10km to 8,6-9,2l
jak na 20km dystansach to 7,5-8,0l

Generalnie oszczędna nie jest!!!


czwartek, 17 lis 2016, 22:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
na takim odcinku nie ma szans zobaczyć ile pali, bo nie zatankujesz identycznej ilości paliwa do pełna :) wyjeździj cały albo pół baku w trasie to pogadamy. chyba, że podajesz wyniki z tc-6, które w sumie aż tak dokładne też nie są, jak to z komputera.

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


czwartek, 17 lis 2016, 23:06
Zobacz profil WWW
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 mar 2013, 13:02
Posty: 1559
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Łdź
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
militarius napisał(a):
na takim odcinku nie ma szans zobaczyć ile pali, bo nie zatankujesz identycznej ilości paliwa do pełna :) wyjeździj cały albo pół baku w trasie to pogadamy..

a co jak pół baku wyjeździ to zatankuje zawsze identycznie taką samą ilość do pełna?na jakiej niby podstawie? Bo małe zydki siedzą w baku i tego pilnują? :hyhy: tak samo różnice mogą wyjść przecież. Jakie niby ma znaczenie czy lejesz 10 l pod korek czy 30 l pod korek jak zawsze lejesz pod korek?? :hyhy:
Jedyna róznica jaka może być to tankowanie na różnych stacjach i o różnym nachyleniu terenu. Ale ustawiając poziomice w aucie i widzac względnie te same parametry to różnica powinna być raczej minimalna.
nielogiczne mi się to wydaje mili co mówisz z ta ilością paliwka wyjeżdzonego a spalaniem.
Jedyny argument , dlaczego może być wieksze spalanie (przy wyjeżdzaniu całego baku) jest nałożenie się więcej zróżnicowanych warunków typu ukształtowanie terenu, natężenie ruchu podczas pokonywania trasy itp. I tutaj ktos kto jeździ po mieście cały bak a ktoś kto tylko 10 km i tankuje może mieć różne wyniki w spalaniu. Ten co tankuje często a mało może miec lepsze spalanie bo np mógł trafić na lepsze warunki na drodze.I tylko taką widzę szansę na róznice.

a w mieście to spalanie zależy głównie od przepustowości dróg i natężenia ruchu. Jak się stoi w korkach to swoje musi spalić. Przy założeniu że silnik na obrotach jalowych stojąc spali ok 0,5l na godzine to stojąc w korku np 73h spali 36,6l na 100km (czyli tyle ile trzeba do zapalenia i ciągłego świecenia rezerwy w feli 1.3 68km).

Ja zacząłem jeździć z timerem po mieście i liczy ile czasu stoje a ile jadę :) i nieraz wychodzi, że w jedną stronę na odcinku 10 km stoi się powiedzmy 40 minut łącznie. Innym razem na tym samym odcinku stoi się np. 10 minut i mniej. Jak sie stoi 40 minut dzien w dzień to w ogólnym rozrachunku spalanie na końcu nieraz nawet 9,5 /100km wychodziło.
Zawsze tankuje do pełna i zwykle wyjeżdzam całą wahe, ale nieraz się zdarzy, że mam ochote sobie dotankować i jak dla mnie nie ma znaczenia czy wleje 10 l czy 36l bo licze spalanie zawsze dla danego tankowania. Podaj mi logiczne argumentowanie na swoje tezy to się zastanowie :hyhy:

_________________
'98 felicia LXi hatchback / od 1998 w rodzinie / 2019 R.I.P. --> szczegóły
SKODA FELICIA CLUB POLSKA - sprzedam / kupię - grupa Facebook

SMYCZKI KLUBOWE SFCP
WLEPY KLUBOWE
ZŁOTA KURA


piątek, 18 lis 2016, 09:00
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
faraday napisał(a):
a co jak pół baku wyjeździ to zatankuje zawsze identycznie taką samą ilość do pełna?na jakiej niby podstawie? Bo małe zydki siedzą w baku i tego pilnują? :hyhy: tak samo różnice mogą wyjść przecież. Jakie niby ma znaczenie czy lejesz 10 l pod korek czy 30 l pod korek jak zawsze lejesz pod korek?? :hyhy:


jak zatankujesz 10l to różnica 1-2l robi ogromną różnicę, przy 30l już różnica ta jest dużo mniejsza ;) na takiej podstawie.

faraday napisał(a):
I tutaj ktos kto jeździ po mieście cały bak a ktoś kto tylko 10 km i tankuje może mieć różne wyniki w spalaniu. Ten co tankuje często a mało może miec lepsze spalanie bo np mógł trafić na lepsze warunki na drodze.I tylko taką widzę szansę na róznice.


haha, co to za teoria? :lol: gdzie tu sens i logika?

faraday napisał(a):
Zawsze tankuje do pełna i zwykle wyjeżdzam całą wahe, ale nieraz się zdarzy, że mam ochote sobie dotankować i jak dla mnie nie ma znaczenia czy wleje 10 l czy 36l bo licze spalanie zawsze dla danego tankowania.


i co, jak zalejesz za 10l to potem jesteś 100% pewny, że wyjeździłeś 10l? od kiedy fela ma wskaźnik poziomu paliwa w litrach? dla mnie ma sens tylko wyjeżdżenie całego baku i wyliczenie średniego spalania z dystrybutora na podstawie ilości zatankowanego paliwa i ilości przejechanych kilometrów, ewentualnie porównać z komputerem czy się pokrywa. wtedy różnice są minimalne gdy tankujesz 50l, a nie 10l :)

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


piątek, 18 lis 2016, 16:29
Zobacz profil WWW
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 mar 2013, 13:02
Posty: 1559
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Łdź
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
militarius napisał(a):
jak zatankujesz 10l to różnica 1-2l robi ogromną różnicę, przy 30l już różnica ta jest dużo mniejsza ;) na takiej podstawie.

dobrze, ale dlaczego wg Ciebie ja robi? chce wyjaśnienia logicznego, a nie tylko "bo tak". Co z tego , że zatankuje 10 l jak w baku mam całą resztę paliwa? Ja mówie o dotankowaniu pod korek, a nie zatankowaniu 10 l do pustego baku.
Jaka jest róznica gdy dotankowując benzynę wejdzie do pełna w baku 10 l lub30l? Przeciez waga paliwa, czy objętość tego co dotankowujesz nie ma tutaj znaczenia skoro tankujesz i tak do pełna baku.


militarius napisał(a):
haha, co to za teoria? :lol: gdzie tu sens i logika?


a logika w rozumowaniu apropo krótkich odcinków i dotankowywania do pełna jest taka:
Gdybym tak np jechał na dłuższym odcinku to warunki na drodze zmieniały by się cześciej. Cześciej bym musiał wyprzedzać, operować gazem, więcej zawalidróg bym spotkał i takie kwestie robiłyby siłą rzeczy swoje w spalaniu. To jest właśnie ta logika. Na dłuższym odcinku ciężej utrzymać też dyscypline bez tempomatu. W mieście tankując częściej uzyskiwane wyniki moga być lepsze, z tego samego powodu, że trafisz np na mniejsze korki póxniej zatankujesz i myslisz " o ale mi wyszło niskie spalanie". Tankując raz i wyjeżdzając cały bak taki wynik jest bardziej relatywny bo uwzglednia warunki wszystkie, a nie tylko przypadkowe.

Jadąc 200 km zwykłą droga krajową z jednym pasażerem i pełnym bagaznikiem, utrzymując prędkośc 100 km/h zwalniając gdy przejeżdzałem przez wsie spalanie wyszło 6.3l /100km. I teraz wg Ciebie wynik 5,63l/100km uzyskany na autostradzie w kontrolowanych warunkach bez ciśnienia i bez ciagłego nadmiernego zwalniania i przyspieszania, bez pasażerów i bez bagażu jest nierealny, bo wlalem za mało benzyny tak? nawet nieważne, że 2x było dotankowane pod korek w tym samym miejscu tak ? :) A to po prostu czysty przypadek, że udało się taki wynik uzyskać. Głównie idealne warunki drogowe przyczyniły się do tego. W normalnych warunkach i na dłuższym dystansie spotkałbym więcej zawalidróg, może nawet bym natrafił na korek na bramkach. Dlatego tankując cześciej i robiąc mniejsze odcinki łatwiej uzyskac dobry wynik przy tankowaniu.

Jak nie ma tutaj wg Ciebie logiki to sie dzisiaj nie dogadamy :)

_________________
'98 felicia LXi hatchback / od 1998 w rodzinie / 2019 R.I.P. --> szczegóły
SKODA FELICIA CLUB POLSKA - sprzedam / kupię - grupa Facebook

SMYCZKI KLUBOWE SFCP
WLEPY KLUBOWE
ZŁOTA KURA


piątek, 18 lis 2016, 16:44
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
faraday napisał(a):
dobrze, ale dlaczego wg Ciebie ja robi? chce wyjaśnienia logicznego, a nie tylko "bo tak". Co z tego , że zatankuje 10 l jak w baku mam całą resztę paliwa? Ja mówie o dotankowaniu pod korek, a nie zatankowaniu 10 l do pustego baku.
Jaka jest róznica gdy dotankowując benzynę wejdzie do pełna w baku 10 l lub30l? Przeciez waga paliwa, czy objętość tego co dotankowujesz nie ma tutaj znaczenia skoro tankujesz i tak do pełna baku.


jaka różnica? że nigdy nie zatankujesz takiej samej ilości do pełna, bo a to będzie bąbel, a to nachylenie pojazdu itp itd. tankując w tym wypadku 30l masz o wiele większą dokładność w spalaniu niż tankując 10l, bo przez takie warunki zalejesz X litrów paliwa mniej/więcej. dalej nie rozumiesz? szkoda.
chcesz osiągnąć prawidłowe pomiary? zlej wszystko z baku i odmierz daną ilość paliwa, zalej to z powrotem, przejedź XX km i zlej z powrotem. będziesz miał prawidłowe faktyczne wyniki spalania :) proszę bardzo.


faraday napisał(a):
W mieście tankując częściej uzyskiwane wyniki moga być lepsze, z tego samego powodu, że trafisz np na mniejsze korki póxniej zatankujesz i myslisz " o ale mi wyszło niskie spalanie". Tankując raz i wyjeżdzając cały bak taki wynik jest bardziej relatywny bo uwzglednia warunki wszystkie, a nie tylko przypadkowe.


nie chodzi o lepsze czy gorsze wyniki tylko faktyczne uśrednione spalanie po XX okresie czasu, chyba, że się ścigamy kto osiągnie jak najmniejsze spalanie w mieście? to ja się przejadę o 2:00 w nocy gdzie wszystkie światła nie działają i będę jeździł ze stałą prędkością 60 km/h :)

faraday napisał(a):
Jadąc 200 km zwykłą droga krajową z jednym pasażerem i pełnym bagaznikiem, utrzymując prędkośc 100 km/h zwalniając gdy przejeżdzałem przez wsie spalanie wyszło 6.3l /100km. I teraz wg Ciebie wynik 5,63l/100km uzyskany na autostradzie w kontrolowanych warunkach bez ciśnienia i bez ciagłego nadmiernego zwalniania i przyspieszania, bez pasażerów i bez bagażu jest nierealny, bo wlalem za mało benzyny tak? nawet nieważne, że 2x było dotankowane pod korek w tym samym miejscu tak ? :) A to po prostu czysty przypadek, że udało się taki wynik uzyskać. Głównie idealne warunki drogowe przyczyniły się do tego. W normalnych warunkach i na dłuższym dystansie spotkałbym więcej zawalidróg, może nawet bym natrafił na korek na bramkach. Dlatego tankując cześciej i robiąc mniejsze odcinki łatwiej uzyskac dobry wynik przy tankowaniu.

Jak nie ma tutaj wg Ciebie logiki to sie dzisiaj nie dogadamy :)


jak wyżej w pierwszym zdaniu :)

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


piątek, 18 lis 2016, 20:54
Zobacz profil WWW
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 mar 2013, 13:02
Posty: 1559
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Łdź
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
ja wiem tylko tyle, że jak ten rzekomy bąbel może się zrobić jak jest bak pełny to może i jak jest połowa baku prawda?
A w ogole to nie wiem o co chodzi z tym bąblem, że niby gdzie on się tworzy? ktoś go w ogóle kiedyś widział? :ok:
W sensie zapowietrzony układ paliwowy? A jak mam przewody na nowe wymienione wszystkie i nie ma nieszczelności ani zatorów to tez będzie zapowietrzony i babel będzie? Ten bąbel to straszny gremlin :hyhy: czy jest egzorcysta na tym forum ? :mrgreen2: :mrgreen2: :mrgreen2:

Nachylenie terenu w moim przypadku odpada, bo ja felke tankuje głownie na jednej stacji pod konkretnym dystrybutorem, bo fela lata w promieniu max 150 km od łodzi więc zawsze starcza. (wyjątkiem był ten test przy autostradce gdzie tankowałem na innej ale w czasie testu 2x i z tego samego dystrybutora :hyhy: )


Nie wiem mili, zrobie testy na wiekszy dystans na wiosne na autostradce przy 100km/h i jak wyjdzie spalanie poniżej 6l/100km a Ty powiesz, że sie bąbel utworzył, albo że za mało km zrobione to sie poddam :) :hyhy:

_________________
'98 felicia LXi hatchback / od 1998 w rodzinie / 2019 R.I.P. --> szczegóły
SKODA FELICIA CLUB POLSKA - sprzedam / kupię - grupa Facebook

SMYCZKI KLUBOWE SFCP
WLEPY KLUBOWE
ZŁOTA KURA


piątek, 18 lis 2016, 21:28
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 cze 2011, 09:16
Posty: 904
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Dąbrowa Górnicza
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
faraday napisał(a):
ja wiem tylko tyle, że jak ten rzekomy bąbel może się zrobić jak jest bak pełny to może i jak jest połowa baku prawda?


serio tak ciężko Ci to pojąć? miałeś matematykę w szkole/na studiach? :D mając pół baku (załóżmy, że to jest 30l) tankujesz 30l do pełna. jeśli jest bąbel czy inne gówno które sprawia, że nie zawsze tankujesz identyczną ilość paliwa (załóżmy, że to jest 2l) to przy 30l do pełna będzie 28-30l, a przy 10l do pełna będzie 8-10l. widzisz różnicę? przy mniejszej ilości tankowanego paliwa masz duży błąd pomiarowy. wraz ze zwiększeniem ilości tankowanego paliwa błąd pomiaru maleje. no litości, że nie potrafisz tego zrozumieć :)

faraday napisał(a):
Nie wiem mili, zrobie testy na wiekszy dystans na wiosne na autostradce przy 100km/h i jak wyjdzie spalanie poniżej 6l/100km a Ty powiesz, że sie bąbel utworzył, albo że za mało km zrobione to sie poddam :) :hyhy:


tylko, że ja w przeciwieństwie do Ciebie zawsze robię statystyki po wyjeżdżeniu całego baku, a nie tankowaniu po 15 zł i sprawdzaniu pozornie dokładnego spalania, bo wolę ten czas poświęcić na jakieś przydatniejsze rzeczy :) i wyniki mam REALNE UŚREDNIONE, a nie jak najmniejsze. jak chcę sobie sprawdzić mniej więcej jakie mam spalanie z danego odcinka to od tego mam komputer, a poza tym na tyle dużo jeżdżę i znam swoje auto, że wiem gdzie i kiedy mam jakie spalanie. nie potrzebuję mieć wyników do 2 miejsc przecinku :)

zrób taki test tylko na odcinku 300-400km to wtedy będę w stanie uwierzyć w REALNE spalanie :) tylko pamiętaj, żadnego wyprzedzania tirów itp hehe :D

dokładne pomiary to sobie mogą robić ludzie mający zagazowane auto, bo jeśli tankują na tej samej stopni w podobnej temperaturze to będą miał niemal identyczne wyniki i wtedy można sobie liczyć do kilku miejsc po przecinku :)

podziwiam, że macie czas na takie pierdoły, serio.

_________________
Skoda Felicia LXi 1998r LPG 1.3 MPi 68KM
Skoda Octavia Elegance 2003r 1.9 TDI 130KM NA SPRZEDAŻ
Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8T 150KM NA SPRZEDAŻ


sobota, 19 lis 2016, 11:41
Zobacz profil WWW
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 mar 2013, 13:02
Posty: 1559
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Łdź
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
militarius napisał(a):
serio tak ciężko Ci to pojąć? miałeś matematykę w szkole/na studiach? :D mając pół baku (załóżmy, że to jest 30l) tankujesz 30l do pełna. jeśli jest bąbel czy inne gówno które sprawia, że nie zawsze tankujesz identyczną ilość paliwa

mili matematyka nie ma tu nic do rzeczy bo Ty i tak piszesz zdanie kluczowe "jeśli jest babel". A jesli nie ma? Bo i tak nie wiesz tak naprawdę kiedy się tworzy babel i dlaczego się tworzy i czy w każdym przypadku się tworzy :) Nie matematyka ma tu znaczenie tylko mechanika płynów jak już, jesli w ogóle miałes mechanike płynów kiedykolwiek gdziekolwiek :) Kto w ogole powiedzial ze bąbel sie musi tworzyc? :hyhy:

militarius napisał(a):
tylko, że ja w przeciwieństwie do Ciebie zawsze robię statystyki po wyjeżdżeniu całego baku, a nie tankowaniu po 15 zł i sprawdzaniu pozornie dokładnego spalania

w przeciwienstwie do mnie? a widziałes mój motostat kiedykolwiek ? :) raz czy dwa, nie zawsze. Ja tankuje zawsze (ok 98% przypadków) do pełna i wyjeżdzam do zapalenia rezerwy w każdym aucie, a to był incydentalny pomiar, bo chciałem mieć wynik "laboratoryjny" wyłącznie na autostradzie, a nie uśrednione. Na tyle ile miałem czasu to sie przejechałem. Jak producent robi testy spalania na autostradzie to liczy wynik uśrendiony? NIE . i ja też nie chciałem uśrednionego.

militarius napisał(a):
bo wolę ten czas poświęcić na jakieś przydatniejsze rzeczy :)

Ja nie moge sobie pozwolić na taki spontan często, ale że sie super okazja nadażyła (i ta musiałem robic objazd obwodnicą wschodnią łodzi) to czemu nie? NIe oceniaj, ja nie oceniam czasu jaki np spedzasz na nakładaniu wosku na lakier., albo robieni zdjęć autu jadąc w plener. To jest to samo mili. tego sie nie ocenia, bo to jest poza wszelką oceną. Bo ile ludzi tyle zdań i róznic. Jeden lubi łowic ryby, inny nakladac wosk, inny robic zdjecia motylom a jeszcze inni wolną chwile poswiecić na zrobienia sobie testu w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie, czy wynik AUTOSTRADOWY podany przez producenta jest do uzyskania.

militarius napisał(a):
jak chcę sobie sprawdzić mniej więcej jakie mam spalanie z danego odcinka to od tego mam komputer

tez mam komputer , ale nie w felce i dlatego taki test zrobiłem, bo byłem ciekaw. Zaspokoajanie ciekawosci jest bardziej fascynujace niz inne "przydatniejszE" rzeczy. :hyhy:

militarius napisał(a):
na tyle dużo jeżdżę i znam swoje auto, że wiem gdzie i kiedy mam jakie spalanie. nie potrzebuję mieć wyników do 2 miejsc przecinku :)

u mnie felka służy do porusznia sie głownie po mescie, wiec ja nie wiem duzo o jej możliwościach spalania w długiej trasie. W chevrolecie nie robie żadnych testów bo mam wszystko jak na dłoni i wiem wszystko tak jak Ty. Wlewam do pełna wyjeżdzam zalewam znowu i tak dalej. Ale temat jest o felce, więc...


militarius napisał(a):
podziwiam, że macie czas na takie pierdoły, serio.

jak wyżej.

_________________
'98 felicia LXi hatchback / od 1998 w rodzinie / 2019 R.I.P. --> szczegóły
SKODA FELICIA CLUB POLSKA - sprzedam / kupię - grupa Facebook

SMYCZKI KLUBOWE SFCP
WLEPY KLUBOWE
ZŁOTA KURA


sobota, 19 lis 2016, 18:38
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 15 maja 2012, 12:40
Posty: 1676
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Sosnowiec
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
No to Panowie tylko laboratorium bo każdy inny sposób, który nie zapewnia sterylnych warunków można wsadzić między bajki. Ja polegam na tankowaniu do pełna i spalanie wynosi 8-8.5l/100km przy odcinkach miastowych do 10km - mi takie sprawdzenie wystarcza. Na prawdę nie ma co wydziwiać.


sobota, 19 lis 2016, 19:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 16 lis 2013, 08:50
Posty: 985
Lokalizacja: Pisz/Warszawa
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Pisz
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Cytuj:
dokładne pomiary to sobie mogą robić ludzie mający zagazowane auto, bo jeśli tankują na tej samej stopni w podobnej temperaturze to będą miał niemal identyczne wyniki i wtedy można sobie liczyć do kilku miejsc po przecinku

Nie zgodzę się z tym. Niejednokrotnie tankując na tej samej stacji, przy podobnej temperaturze, w niewielkim odstępie czasu całkowicie wyjeżdżony zbiornik (do zera) wchodziła różna ilość gazu. Jak już tak bardzo chcemy mieć dokładny wynik to jedziemy na stację z pustym całkowicie zbiornikiem, zapamiętujemy ile gazu weszło, wyjeżdżamy to do zera i pamiętając ile weszło obliczamy spalanie.
A jeśli chcecie być jeszcze dokładniejsi to weźcie pod uwagę, że licznik kilometrów także przekłamuje.
Zluzujcie trochę chłopaki bo takie mierzenie z dokładnością do pięćdziesięciu miejsc po przecinku jest raczej bez sensu. Tak samo z tym bąblem, ludzie proszę Was, ile ten bąbel "zabierze" tego paliwa? 20ml? Aczkolwiek nawet jak zabierze to trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że błąd pomiaru spalania będzie mniejszy jeśli przejedziemy więcej kilometrów, LUB wykonamy wiele pomiarów na krótszych odcinkach i uśrednimy wyniki, na to samo wyjdzie (w sensie błędu pomiarowego).

_________________
Była: Felicia 1.3 MPI L&K 2000 full wypas :)
Jest: Octavia 3 5E 1.4TSI CZDA Ambition 2016
Była Fela Matiego


poniedziałek, 21 lis 2016, 18:56
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lis 2016, 18:29
Posty: 606
Silnik: 1.3 MPI 68 KM
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:: Warszawa
Post Re: Test - opłacalność? szybszej jazdy.
Kochani cieszmy sie jazdą, litr w ta czy w tą nie ma znaczenia. Ja do pracy jade w Warszawie czasem pol godziny w korku:) Zadna eko jazda nie pomoze... Spala mi prawie 9 litrów a w zimie 9,5l w miescie:) W trasie duzo, duzo mniej...


sobota, 26 lis 2016, 20:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL